Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

 


 

 

 
 

 
Hol van/Hova szeretnél tetoválást?

Kar-kézfej
Nyak-tarkó
Hát
Has
Derék-csípő
Comb-láb-lábfej
Intim hely
...más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 
 

 
Melyik tetoválás tetszik?

Lemosható (Henna)
Nonfiguratív
Fekete-fehér minta (állat, tárgy...stb)
Színes minta (állat, tárgy...stb)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 

 
 
Indulás: 2006-03-12
 

~Hírek~

~Hírek~ : Forma 1

Forma 1

Nevice  2006.11.16. 18:14

(4) Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt

Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt



Magyar Nagydíj, Hungaroring - Button megcsinálta

Jenson Button / Honda
Forrás: EPA

Augusztus elején hazánkba látogatott a száguldó cirkusz, ahol sokak szerint az évszázad versenye került megrendezésre. A szokásos meleghez képest igen hűvös, esős időjárás fogadta a versenyzőket - mely már akkor izgalmas versenyt vetített előre.

Pénteken Alonso (veszélyes vezetés), szombaton Schumacher (piros zászló alatti előzés) szolgáltatta a szenzációt. Mindketten buta hibát vétettek, melyet a sportfelügyelők két másodperces időbüntetéssel jutalmaztak. Miközben Raikkönen és Massa indulhattak az élről, Schumacher és Alonso csak a tizenkettedik, és a tizenötödik pozícióból várhatták a futam rajtját.

Button motorcsere miatt csak a tizennegyedik helyről kezdhette meg a futamot, ám a hatalmas kalamajkának köszönhetően végül őt intette le elsőként a kockás zászló. A Honda brit versenyzőjének több mint száz futam kellett ahhoz, hogy megszerezze első győzelmét a királykategóriában, pedig 2000-ben bombaként robbant be a Forma-1-be.

Nyirkos pályán vette kezdetét a huszonegyedik Magyar Nagydíj. A Michelines csapatok nagy meglepetésre komoly előnyben voltak a Bridgestone tappancsokkal futókkal szemben, akik csak idővel, az abroncsok megfelelő kopottsága után kezdték felvenni a versenyt riválisaikkal. Mindezek ellenére Schumacher az első kör végén már a negyedik helyen tanyázott, míg Alonso ennél is keményebben hajtott, majd egy körrel később a külső íven körbeautózta a hétszeres világbajnokot. Nem sokkal később Schumacher elvesztette első vezetőszárnyát, miközben megpróbálta megelőzni Fisichellát. Miután Raikkönen kiállt tankolni, Alonso átvette a vezetést. A spanyol pilóta után Button volt a leggyorsabb ebben az időszakban, ám a brit pilóta még javában a középmezőnyben autózott.

A McLaren finn versenyzője ismét megkezdte a felzárkózást, ám lekörözés közben telibe találta Vitantonio Liuzzi autóját, így a biztonsági autót beküldték a pályára. Button ekkor már Alonso mögött tanyázott. A Renault versenyzője nagy valószínűséggel tartani tudta volna a Honda titánját, ha jobb hátsó kerékanyája nem száll el, és nem kell feladnia a küzdelmet utolsó kiállását követően.

Button kapva kapott az alkalmon, és remek versenyzést bemutatva megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét Magyarországon. A tesztpilótából versenyzővé avanzsált Pedro de la Rosa a második helyen végzett a McLarennel, mellyel bebiztosította helyét a csapatban az év végéig. Ahogy száradt a pálya, egyre jobban mentek a Bridgestone-os csapatok, köztük Michael Schumacher is, aki egészen a második helyig jutott. A német versenyző azonban túlságosan nagy kockázatot vállalat azzal, hogy nem állt ki új gumikért, és rossz állapotban lévő intermediate abroncsaival nem tudta tartani a mögötte haladókat. Végül a nagy kakaskodásban összeütközött Heidfelddel, így ő is idő előtt befejezte a versenyt, ám Kubica - aki hihetetlen teljesítményt nyújtott első versenyén a cseppet sem könnyű körülmények között - kizárásával (túl könnyű volt az autója) megszerezte az egy pontot érő nyolcadik helyet. A Ferrari három, a Renault egy pontot sem szerzett. Schumachert már csak tíz pont választotta el Alonsótól, míg a Ferrari hét pontos lemaradásban követte a Renault-t a gyártók versenyében.

Török Nagydíj, Isztambul - Massa első győzelme

Alonso mellett Schumacher
Forrás: EPA

A Ferrari komoly hibát követett el, Schumacher akár hat pontra is megközelíthette volna Alonsót a világbajnokságban, ezzel szemben a spanyol pilóta tizenkét pontra növelte előnyét a hétszeres világbajnokkal szemben, miután Massa megszerezte pályafutása első győzelmét Alonso és Michael előtt.

Schumacher időmérőn elkövetett hibája, illetve a váratlan biztonsági autós periódus mindent megváltoztatott. A Ferrari abszolút esélyesként érkezett a Török Nagydíjra, ám a végén Alonso ünnepelhetett. Michael az időmérő edzés második etapjában futott idejével könnyedén megszerezhette volna a pole pozíciót, ám az időmérő utolsó felvonásában hibázott az első kanyarban, így csak Massa mögött a második helyet kaparintotta meg.

A Ferrari versenyzői megtartották pozícióikat, és egymás mögött haladtak a győzelem felé, ám Liuzzi váratlanul megpördült, és autója a pályán ragadt, mely miatt beküldték a biztonsági autót, ami igencsak megbolondította a versenyt. Massa hajtott ki elsőként tankolni, így a közvetlenül mögötte haladó Schumachernek várnia kellett a szerelőkre, mely lehetővé tette Alonso számára, hogy elmenjen riválisa mellett.

Bár Schumacher az utolsó körökben mindent megtett annak érdekében, hogy megelőzze Alonsót, a spanyol pilóta nem hagyta magát, és tovább növelte előnyét ellenfelével szemben. A két világbajnok szinte egyszerre hajtott át a célvonalon, de Alonso örülhetett a második helynek.

Button a negyedik pozícióban landolt, míg Fisichella felzárkózott a hatodik helyre de la Rosa mögé, miután az első kanyarban elkerülvén az Alonsóval való ütközést, megpördült. Kubica továbbra is remekül ment, fantasztikusan harcolt, hihetetlen kemény előzéseket mutatott be, ám végül egy kör hátrányban csak a tizenkettedik helyen végzett. Mindezek ellenére már akkor sejteni lehetett, nem várat sokat magára az első dobogós helyezése...

Olasz Nagydíj, Monza - A nagy bejelentés

Az első kanyar, Monza
Forrás: EPA

Hatalmas várakozás előzte meg az Olasz Nagydíjat, ahol Michael Schumacher győzelmét követően a futam utáni hivatalos sajtótájékoztatón bejelentette, az év végén befejezi versenyzői pályafutását, ám addig is mindent megtesz annak érdekében, hogy nyolcszoros világbajnokként búcsúzhasson a királykategóriától.

Schumacher nem is álmodhatott volna jobb versenyről, hiszen tíz pontot lopott Alonsótól, akit az egész hétvége folyamán balszerencse sújtott. Minden az időmérő edzésen kezdődött, mikor a spanyol versenyző az utolsó etapban defektet kapott, és a szétszakadt gumifoszlányok leszakítottak néhány fontos aerodinamikai elemet az autójáról, mely miatt nem tudta kihozni az R26-osból a maximumot. Mindezek ellenére megszerezte a harmadik helyet, ám a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy feltartotta Massát gyorskörén, így elvették három legjobb idejét, mely egyben azt is jelentette, hogy a tizedik helyről vághat neki az Olasz Nagydíjnak.

Eközben Raikkönen - Schumacher leendő helyettese - megszerezte a pole pozíciót, és egészen az első kiállásáig vezette a versenyt. Azt követően viszont Schumacher az élre állt, és senkitől sem zavartatva bezsebelte a győzelmet, mellyel két pontra megközelítette Alonsót a bajnokságban, aki nem sokkal a futam vége előtt a Renault motor meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet. A Ferrari bár átvette a vezetést a konstruktőrök versenyében, egyedül azért szomorkodhatott, mert Massa csak a kilencedik pozícióban végzett, miután kockásra fékezte egyik abroncsát, miközben megpróbálta elkerülni az Alonso lassuló autójával való ütközést.

A versenyt követő sajtótájékoztatón Schumacher egyik oldalán utódja Raikkönen, a másikon pedig az újonc Robert Kubica ült, aki élete harmadik versenyén máris felállhatott a dobogóra a BMW Sauber istálló színeiben, mellyel bebiztosította helyét a csapatban a 2007-es idényre.

Monzában az orosz születésű, ám Kanadában élő milliárdos vállalkozó Alex Shnaider hosszas tárgyalássorozat után eladta a Midland MF1 Racing versenyistállót az egyedi sportautók gyártására szakosodott holland cégóriásnak, a Spyker-nek, mely nem sokkal később bejelentette, leszerződtette a Toyota egykori kiválóságát, Mike Gascoyne-t a technikai igazgatói posztra.

Említést érdemel az is, hogy miután Christian Klien nem fogadta el a Red Bull ajánlatát, miszerint a 2007-es idényt az amerikai Champ Car szériában kezdhetné meg, az energiaital-gyárosok menesztették, és helyére tesztpilótájukat, Robert Doornbost ültették az utolsó három tengerentúli versenyre.

Kínai Nagydíj, Sanghaj - A Renault csatát vesztett

Fisichella és Schumacher csatája
Forrás: EPA

A Renault számára tökéletesen kezdődött a Kínai Nagydíj, hiszen az esőben a Michelinnel komoly előnyben volt a Ferrarival szemben. Ahogy azt kell, Alonso megszerezte a pole pozíciót, mögötte csapattársa, Fisichella sorakozott fel, mintegy védőbástyaként. Az időmérő edzésen mindössze csak egyetlen Bridgestone-os versenyző tudott bekerülni az első tízbe, nem meglepő módon Michael Schumacher, aki azonban csak a hatodik helyen kaparintotta meg.

A verseny nyirkos pályán vette kezdetét, ám a körülmények egyértelműen a Bridgestone-nak kedveztek. Bár Alonso az első etapban simán vezetett, ahogy kezdett száradni a pálya, egyre gyengébben mentek a Michelinnel futók, így Schumacher egyre közelebb került az élbolyhoz. Alonso eközben hatalmas hibát követett el a boxban, csak az első kerekeit cseréltette le, ami végzetesnek bizonyult. Az R26-os elvesztette egyensúlyát, és egyre jobban koptak az abroncsok. Pár körön belül Fisichella és Schumacher megérkezett Alonso mögé, és nem kellett eltelnie sok időnek, mindketten átléptek a spanyol világbajnokon.

A Ferrari tökéletesen időzítette a száraz gumik feltételét, így mikor Fisichella visszatért a pályára utolsó kiállását követően, Schumacher egy igen merész manőverrel megelőzte az első kanyarban. Alonso számára az utolsó kiállás is rémálom volt, rengeteg időt vesztegelt a szerelők "bénázása" miatt. Schumacher győzelmével az idei évben először átvette a vezetést a pontversenyben. Bár a két rivális neve mellett azonos pontszám szerepelt, Schumacher több győzelmével érdemelte ki az első helyet.

Japán Nagydíj, Szuzuka - Újabb fordulat

Schumacher kiesett
Forrás: EPA

A szezon utolsóelőtti versenye abszolút Ferrari dominanciával kezdődött. A Bridgestone kimagaslóan teljesített a szombati időmérő edzésen, így szinte borítékolni lehetett az olaszok sikerét. Egy nappal később azonban már a Renault és Alonso örülhetett...

A Ferrari toronymagasan nyerte az időmérő edzést, Massa indult az élről, mellőle Schumacher. Eközben Alonso csak az ötödik helyet kaparintotta meg a Toyota versenyzői mögött, akik a Bridgestone segítségével fantasztikusan mentek az időmérőn. Massa nem követte el azt a hibát, mint amit Törökországban, és hamar elengedte maga mellett Schumachert, aki gőzerővel robogott a győzelem felé. Alonso közben a negyedik helyen hajtott, miután a rajtnál sikerült Trulli elé kerülnie. A Michelin továbbra sem tudta felvenni a versenyt a Bridgestone-nal, azonban Ralf Schumacher korai első kiállása lehetővé tette Alonso számára, hogy újabb helyet lépjen előre, majd Massa defektjét követően már a második helyen futott a spanyol, és egyre közelebb került az élen autózó Schumacherhez, akinek tizenhét körrel a futam vége előtt a Ferrari motor meghibásodása miatt fel kellett adnia a küzdelmet.

Ekkor megnyílt az út Alonso előtt, aki élt a lehetőséggel, és senkitől sem zavartatva megnyerte a Japán Nagydíjat, mellyel karnyújtásnyira került tőle második bajnoki címe. A Renault spanyol versenyzőjének mindössze csak egyetlen pontot kellett szereznie ahhoz a szezonzárón, hogy megvédje bajnoki címét. Azzal, hogy Fisichella bejött a harmadik helyre, a Renault is magabiztos, kilenc pontos előnyre tett szert a konstruktőrök versenyében.

Brazil Nagydíj, Interlagosz - Méltó búcsú

A nagy ünnep
Forrás: EPA

Schumachernek már csak matematikai esélye volt a bajnoki cím megszerzésére a Japán Nagydíjat követően, ám a német versenyző mindent megtett annak érdekében, hogy hétszeres világbajnokhoz méltóan búcsúzzon a királykategóriától. Michael hihetetlen szerencsétlen volt az egész hétvégén, ám ennek ellenére is bizonyította, pályafutása csúcsán hagyja el a száguldó cirkuszt.

A Ferrari és a Bridgestone minden eddiginél erősebb volt, melyet Massa remekül kihasznált, és hazai közönsége legnagyobb örömére senkitől sem zavartatva megszerezte a pole pozíciót, bár azt soha nem fogjuk megtudni, képes lett volna-e felvenni a harcot Schumacherrel, aki üzemanyagnyomás problémák miatt nem tudott részt venni az utolsó etapban, így csak a tizedik helyről rajtolhatott. Alonso közben a negyedik lett Raikkönen és Trulli mögött.

Massa magabiztosan autózott az élen, ám a figyelem középpontjában Schumacher volt, aki hihetetlen agresszivitással zárkózott fel az élmezőnyre, és egyre jobb pozíciókban volt. A német azonban defektet kapott, miközben Fisichellával csatázott, mely miatt visszacsúszott a mezőny végére. A Ferrari ismét bizonyította briliáns taktikai felkészültségét, és Schumacher jól megtankolva tért vissza a 20. helyre, ám a német pilóta hihetetlen teljesítményt nyújtva végül feltornázta magát a negyedik helyre. Alonso kis szerencsével Massa mögött megszerezte a második helyet, pedig valószínűleg kikapott volna Trullitól, ha az olasz Toyotája nem hibásodik meg a versenyen. Ám mivel Schumacher nem nyert, Fernando megvédte bajnoki címét, és a Forma-1 történetének legfiatalabb kétszeres világbajnokává avanzsált, miközben Schumacher visszavonulásával véget ért egy nagy fejezet a Forma-1-ben.

 

Az oldal jelenleg átalakítás alatt áll... ezért bocsi hogy nincs fent rajta semmi értelmes... de igyekszem felrakni azokat amiket elterveztem...

Üdv: Nevi      2009.01.16.

 
Ha vmit szeretnél írni azt itt is megteheted :) de írhacc a vendégkönyvbe is :) Hajrá :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 

 
Milyen az új Design?

Jobb mint volt
Régit nem láttam de ez jó
Rosszabb mint volt
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 

 
 
Mit gondolsz a tetoválásról?

Nagyon jó
Elmegy
Hülyeség
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 

 
Tetszik a tetoválás?

Igen, de nem akarok
Igen, és majd akarok
Igen, és van is
Igen, van is és még akarok is
Nem
Már nem, de sajnos van
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 

 
 
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van vissza SZILVESZTERIG!!! :)
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!