Monte-Carlói Nagydíj, Monaco - Újabb botrány az időmérőn
|
Michael Schumacher / Ferrari |
Forrás: EPA |
A 2006-os Monacói Nagydíj egyértelműen Schumacherről szólt, akinek tisztességét sokan megkérdőjelezték a szombati időmérő edzést követően, ahol ugyan nem bizonyítottan, de a többség szerint a tréning utolsó utáni pillanatiban szándékosan rontott a Rascasse sikánban, hogy ezzel megakadályozza ellenfeleit a továbbhaladásban. Az ügy hatalmas port kavart, a hétszeres világbajnokot társai már akkor lemondatták volna a GPDA éléről, ám a sportfelügyelők feladata volt, hogy döntést hozzanak az ügyben. A Stewardok végül úgy határoztak, a mezőny végére küldik Schumachert, aki ezzel abszolút esélyesből esélytelenné lépett elő. A Ferrari számára tehát már a verseny előtt világos volt, nem sok keresnivalója lesz a vasárnapi futamon, különösen hogy Massa már korábban falnak csapta autóját az edzésen, így ő is a mezőny végéről rajtolhatott.
Annak ellenére, hogy Schumacheré volt a leggyorsabb edzésidő, legnagyobb riválisa, Fernando Alonso indulhatott az élről, aki már a rajt után elszakadt az őt követő Raikkönentől és Webbertől. Nem sokkal később azonban a Michelin gumik szemcsésedése miatt elkezdett lassulni Alonso, így hárman voltak harcban az első helyért. Raikkönen és Webber viszont hamar kiálltak, ugyanis autójuk kipufogórendszere megadta magát. A pálya "szélén" parkoló járgányok miatt beküldték a biztonsági autót, mely összehúzta a mezőnyt. Az új rajtnál többen is beékelődtek az időközben második helyre felugró Juan Pablo Montoya és az élen álló Alonso közé, aki így senkitől sem zavartatva bezsebelte a győzelemért járó tíz pontot.
Eközben a mezőny végéről induló Schumacher került a figyelem középpontjába, aki folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket és zárkózott fel az előtte állókra. A német versenyző végül több bravúros előzést bemutatva az ötödik helyre kormányozta versenygépét, ezzel minimalizálva hátrányát. A kiesőknek köszönhetően Coulthard megszerezte a Red Bull első dobogós helyezését, mely után a csapat igazgatója, Christian Horner ígéretét betartva egy szál lepelben bevetette magát az Enegry Station medencéjébe.
Brit Nagydíj, Silverstone - Alonso könnyed győzelme
|
Alonso mögött Schumacher |
Forrás: EPA |
A Ferrari reményei a visszavágásra már pénteken elszálltak, mikor Alonso bebizonyította, verhetetlen lesz a hétvégén a Renault. A spanyol pilóta riválisainál jóval nehezebb autóval szerezte meg a pole pozíciót, majd senkitől sem zavartatva, tizennégy másodperces előnnyel megnyerte a Brit Nagydíjat. Schumacher a második helyen végzett, miután hatalmas csatában megelőzte Raikkönent. Mögöttük Fisichella és Massa futottak be.
A hazai közönség bánatára Jenson Button nem hogy megközelíteni nem tudta a dobogót, egyenesen borzalmas teljesítményt nyújtott a Hondával. Dobogós esélyei már az időmérőn elúsztak, mikor a szövetség rossz időben hívta ki mérlegelésre, így nem tudott újabb mért kört megtenni, és már az első körben kiesett. A tizenkilencedikről végül feljött a tizenkettedik helyre, ám ez vajmi kevés vigasz volt a hazai közönség számára.
Maga a verseny igen unalmas volt, így a figyelem inkább a pályán kívül zajló eseményekre terelődött. Ekkor ültek ugyanis össze a versenyzők, hogy megvitassák a Schumacher-ügyet, melynek igazából nem lett folytatása.
Kanadai Nagydíj, Montreal - Alonso negyedszer is
|
Fernando Alonso / Renault |
Forrás: EPA |
A száguldó cirkusz két futam erejéig ismét elhagyta az öreg kontinenst, és Észak-Amerikába vette útját, ahol elsőként a Kanadai Nagydíj került megrendezésre. Alonso és a Renault ismét legyőzhetetlennek bizonyult a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán. A franciák versenyzői az első sorba kvalifikálták magukat, és sokan már azt gondolták, Alonso már most a zsebében érezheti második bajnoki címét.
Alonso egyetlen hibát sem vétett, noha a többség legalább egyszer látogatást tett a pálya szélén a csúszós aszfalt miatt, így a futam végi biztonsági autós periódus előtt 25 és 40 másodperccel vezetett Raikkönen, illetve Schumacher előtt. A futam vége - a safety car beküldése miatt - ugyan szorosabb volt, és Raikkönen többször is megpróbálta megelőzni Alonsót, a spanyol pilóta minduntalan visszaverte a McLaren támadásait.
Schumacher taktikája, miszerint nehéz autóval kezdte meg a versenyt, nem jött be, és csak az ötödik helyről rajtolhatott, majd igen sok időt vesztett Trulli mögött, míg meg nem előzte az olaszt. A Villeneuve balesete miatt pályára küldött biztonsági autónak köszönhetően ugyan közel került az élmezőnyhöz, esélye sem volt befogni Alonsót, ám Raikkönent az utolsó előtti körben megelőzte, mikor a finn hatalmasat hibázott a visszafordítóban. Fisichella a korai rajt miatt kapott büntetése után a negyedik, míg Massa az ötödik lett. A brazil pilóta tehát jól választott, hogy egy kiállásra rendezkedett be.
Alonso zsinórban negyedik futamgyőzelmével huszonöt pontra növelte előnyét Schumacherrel szemben, míg a Renault 34 ponttal elhúzott a Ferraritól a konstruktőrök versenyében. Ekkor úgy tűnt, a bajnokság eldőlt, ám még csak ekkor jött a szezon második fele...
A flexibilis szárnyak körüli vita ismét előjött, most a BMW Sauber istálló hátsó szárnyai kerültek górcső alá, ugyanis a Honda birtokába jutottak olyan felvételek, melyek rávilágítottak arra, hogy a hátsó szárnyat alkotó két párhuzamos elem közti távolság a sebesség függvényében változik a BMW-ken, mely egyértelmű jele annak, hogy az elemek hajlékonyak. A német-svájci csapat azonban az Amerikai Nagydíjon is az említett szárnyakkal versenyzett, majd azt követően a FIA felszólítására változtattak a topológián. A FIA később távtartók felszerelésére szólította fel a csapatokat.
Amerikai Nagydíj, Indianapolis - Magára talált a Ferrari
|
A két Ferrari |
Forrás: Ferrari S.p.A. |
Egy hét telt csak el a Kanadai Nagydíj óta, de a Ferrari és a Bridgestone hihetetlenül megerősödött. Senki sem számított arra, hogy az olaszok visszavágnak, de a hétvégén nyújtott teljesítményük magáért beszélt.
Schumacher és Massa az első sorban várták a rajtot. Michael több mind egy teljes másodperccel volt gyorsabb a harmadik helyen tanyázó Fisichellánál, míg legnagyobb riválisa, a szemmel láthatóan is problémákkal küszködő Fernando Alonso csak az ötödik pozíciót foglalhatta el a rajtrácson.
Alonso fantasztikusan rajtolt, kis híján megelőzte Schumachert az első kanyarban, ám azt követően a Ferrarik más sebességi fokozatba kapcsoltak, és látótávolságon kívül kerültek a többiekhez képest. Massa vezetett, Schumacher a nyomában autózott, míg nem kellett eltelnie sok időnek, és a jóval gyorsabb Fisichella elment csapattársa mellett, aki így visszaesett a negyedik helyre. A Renault spanyolját ezt követően célba vették a Toyota versenyzői, akik mindketten elmentek a világbajnok mellett. Alonso csak azért tudta megkaparintani az ötödik helyet, mert Ralf Schumacher autója meghibásodása miatt idő előtt feladta a küzdelmet.
A két Ferrari az utolsó kiállás alkalmával helyet cserélt. Schumacher az Amerikai Nagydíjon aratott győzelmével tizenkilenc pontra csökkentette hátrányát Fernandóval szemben. A Renault számára sovány vigasz volt, hogy Fisichella harmadik helyével felállhatott a dobogóra. A Michelines csapatok relatíve gyenge teljesítménye talán annak volt betudható, hogy a 2005-ös fiaskó után a francia beszállító túlságosan konzervatív stratégiát dolgozott ki a hétvégére.
A verseny egyébként egy igen látványos tömegbalesettel vette kezdetét. Montoya nekihajtott csapattársának a második kanyarban, melynek következtében Heidfeld BMW típusú versenygépe a levegőbe emelkedett, amit követően Speed és Button is egymásnak hajtott. Bár nem ez volt a közvetlen oka, vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy Montoya többet már nem ült vissza Forma-1-es autóba, ugyanis a futamot követően hivatalosan is bejelentette, a jövő évet az amerikai NASCAR sorozatban folytatja, és azonnali hatállyal elhagyja a McLarent - melynek vezetőségével már tavalyi "teniszbalesete" után megromlott a viszonya.
Francia Nagydíj, Magny-Cours - A Ferrari megkezdte a nyomulást
|
Schumacher mögött Alonso |
Forrás: EPA |
A Renault és a Michelin mindent megtett annak érdekében, hogy hazai pályán visszavágjon a Ferrarinak, ám tervük kútba esett, ugyanis Schumacher magabiztosan nyert Magny-Cours-ban, ezzel tovább csökkentve hátrányát Alonsóval szemben a világbajnoki pontversenyben.
Azt követően, hogy a Renault rájött, Schumachert nem lehet befogni, a vezetőség arra koncentrált, hogy Massa elé kerüljön Alonso. Remek taktikai húzással a spanyol versenyző eredetileg tervezett három kiállásos stratégiáját kettőre változtatták, mely lehetővé tette számára, hogy Massa harmadik kiállása után átvegye a braziltól a második helyet. Alonso a futam végén mutatott sebessége azt bizonyította, hogy a Michelin nincs rossz formában, azonban a Toyota teljesítménye láttán egyértelmű volt, hogy továbbra is a Bridgestone-nál van az előny.
Bár a hétvége elején mindenki Montoya távozásáról beszélt, idővel a figyelem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a nagyvállalatok közti párbeszédre irányult, akik minden eddiginél nyíltabban beszéltek a jövőbeli motorszabályok megváltoztatásáról.
Érdemes említést tenni arról is, hogy a McLaren spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa lépett Montoya megüresedő helyére, aki első versenyén azonnal a két pontot érő hetedik helyen futott célba.
A BMW Sauber versenyistálló eközben egy új szárnyelemmel szerelte fel versenygépeit, méghozzá az ikertoronyként elnevezett orrkúpon található függőleges légterelőkkel, melyek használatát a verseny után biztonsági okokból végleg betiltott a szövetség.
Német Nagydíj, Hockenheim - A lengéscsillapítóké a főszerep
|
Schumacher mögött Massa |
Forrás: EPA |
A hétvége amilyen fergetegesen sikerült Schumacher, annyira balul sült el Alonso számára. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken szokásos mérlegelését végezte, mikor szabálytalannak minősítette a Renault által kifejlesztett és a csapatok többsége által 2005 vége óta előszeretettel alkalmazott ellensúlyos lengéscsillapító rendszert.
Az időzítés nem is jöhetett volna rosszabbkor a Renault-nak, hiszen a Német Nagydíj után egy háromhetes tesztmentes időszak következett, és szakértők szerint a rendszer körönként három-négy tizedmásodpercet is hozott a franciák számára. Talán az eszköz elvesztése miatt, de Alonso csak a hetedik helyre kvalifikálta magát, és végül az ötödik pozícióban végzett, miközben Schumacher Massa előtt megnyerte pályafutása utolsó hazai versenyét.
A Ferrari számára az egyedüli szépséghiba mindössze az volt, hogy Raikkönen szerezte meg a pole pozíciót, ám a finn csak azért tudott ez első rajtkockába kerülni, mert a töltőberendezés meghibásodása miatt csak tíz körre elegendő üzemanyagot kapott az időmérő utolsó etapja előtt. Mindezek ellenére Raikkönen fantasztikusan teljesített, és a hidraulikus rendszer meghibásodására fittyet hányva a harmadik helyen végzett, miután tíz körrel a futam vége előtt megelőzte Buttont.
Webber két kiállásos stratégiájával kis híján felkerült a dobogóra, ám egy késői meghibásodás miatt ismét feladni kényszerült a küzdelmet a Williams-szel. Alonso fájdalmát az enyhítette, hogy Trulli és Barrichello is kiesett előle, így végül az ötödik helyen végzett.
Villeneuve a BMW-t keményen falnak csapta, ám akkor még nem lehetett sejteni, hogy a Német Nagydíj lesz a kanadai világbajnok utolsó versenye a Forma-1-ben. A német-svájci csapat vezetősége ugyanis a következő héten megerősítette, Villeneuve egészségi állapota miatt (később kiderült nem csak ezért) nem tudja vállalni a Magyar Nagydíjon való szereplést, így helyét a lengyel tesztpilóta, Robert Kubica veszi majd át, akiről akkor még csak sejteni lehetett, hogy irtózatosan nagy tehetség.
|