Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

 


 

 

 
 

 
Hol van/Hova szeretnél tetoválást?

Kar-kézfej
Nyak-tarkó
Hát
Has
Derék-csípő
Comb-láb-lábfej
Intim hely
...más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 
 

 
Melyik tetoválás tetszik?

Lemosható (Henna)
Nonfiguratív
Fekete-fehér minta (állat, tárgy...stb)
Színes minta (állat, tárgy...stb)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 

 
 
Indulás: 2006-03-12
 

~Hírek~

~Hírek~ : Forma 1

Forma 1

Nevice  2006.11.16. 18:12

(3) Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt

Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt



Monte-Carlói Nagydíj, Monaco - Újabb botrány az időmérőn

Michael Schumacher / Ferrari
Forrás: EPA

A 2006-os Monacói Nagydíj egyértelműen Schumacherről szólt, akinek tisztességét sokan megkérdőjelezték a szombati időmérő edzést követően, ahol ugyan nem bizonyítottan, de a többség szerint a tréning utolsó utáni pillanatiban szándékosan rontott a Rascasse sikánban, hogy ezzel megakadályozza ellenfeleit a továbbhaladásban. Az ügy hatalmas port kavart, a hétszeres világbajnokot társai már akkor lemondatták volna a GPDA éléről, ám a sportfelügyelők feladata volt, hogy döntést hozzanak az ügyben. A Stewardok végül úgy határoztak, a mezőny végére küldik Schumachert, aki ezzel abszolút esélyesből esélytelenné lépett elő. A Ferrari számára tehát már a verseny előtt világos volt, nem sok keresnivalója lesz a vasárnapi futamon, különösen hogy Massa már korábban falnak csapta autóját az edzésen, így ő is a mezőny végéről rajtolhatott.

Annak ellenére, hogy Schumacheré volt a leggyorsabb edzésidő, legnagyobb riválisa, Fernando Alonso indulhatott az élről, aki már a rajt után elszakadt az őt követő Raikkönentől és Webbertől. Nem sokkal később azonban a Michelin gumik szemcsésedése miatt elkezdett lassulni Alonso, így hárman voltak harcban az első helyért. Raikkönen és Webber viszont hamar kiálltak, ugyanis autójuk kipufogórendszere megadta magát. A pálya "szélén" parkoló járgányok miatt beküldték a biztonsági autót, mely összehúzta a mezőnyt. Az új rajtnál többen is beékelődtek az időközben második helyre felugró Juan Pablo Montoya és az élen álló Alonso közé, aki így senkitől sem zavartatva bezsebelte a győzelemért járó tíz pontot.

Eközben a mezőny végéről induló Schumacher került a figyelem középpontjába, aki folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket és zárkózott fel az előtte állókra. A német versenyző végül több bravúros előzést bemutatva az ötödik helyre kormányozta versenygépét, ezzel minimalizálva hátrányát. A kiesőknek köszönhetően Coulthard megszerezte a Red Bull első dobogós helyezését, mely után a csapat igazgatója, Christian Horner ígéretét betartva egy szál lepelben bevetette magát az Enegry Station medencéjébe.

Brit Nagydíj, Silverstone - Alonso könnyed győzelme

Alonso mögött Schumacher
Forrás: EPA

A Ferrari reményei a visszavágásra már pénteken elszálltak, mikor Alonso bebizonyította, verhetetlen lesz a hétvégén a Renault. A spanyol pilóta riválisainál jóval nehezebb autóval szerezte meg a pole pozíciót, majd senkitől sem zavartatva, tizennégy másodperces előnnyel megnyerte a Brit Nagydíjat. Schumacher a második helyen végzett, miután hatalmas csatában megelőzte Raikkönent. Mögöttük Fisichella és Massa futottak be.

A hazai közönség bánatára Jenson Button nem hogy megközelíteni nem tudta a dobogót, egyenesen borzalmas teljesítményt nyújtott a Hondával. Dobogós esélyei már az időmérőn elúsztak, mikor a szövetség rossz időben hívta ki mérlegelésre, így nem tudott újabb mért kört megtenni, és már az első körben kiesett. A tizenkilencedikről végül feljött a tizenkettedik helyre, ám ez vajmi kevés vigasz volt a hazai közönség számára.

Maga a verseny igen unalmas volt, így a figyelem inkább a pályán kívül zajló eseményekre terelődött. Ekkor ültek ugyanis össze a versenyzők, hogy megvitassák a Schumacher-ügyet, melynek igazából nem lett folytatása.

Kanadai Nagydíj, Montreal - Alonso negyedszer is

Fernando Alonso / Renault
Forrás: EPA

A száguldó cirkusz két futam erejéig ismét elhagyta az öreg kontinenst, és Észak-Amerikába vette útját, ahol elsőként a Kanadai Nagydíj került megrendezésre. Alonso és a Renault ismét legyőzhetetlennek bizonyult a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán. A franciák versenyzői az első sorba kvalifikálták magukat, és sokan már azt gondolták, Alonso már most a zsebében érezheti második bajnoki címét.

Alonso egyetlen hibát sem vétett, noha a többség legalább egyszer látogatást tett a pálya szélén a csúszós aszfalt miatt, így a futam végi biztonsági autós periódus előtt 25 és 40 másodperccel vezetett Raikkönen, illetve Schumacher előtt. A futam vége - a safety car beküldése miatt - ugyan szorosabb volt, és Raikkönen többször is megpróbálta megelőzni Alonsót, a spanyol pilóta minduntalan visszaverte a McLaren támadásait.

Schumacher taktikája, miszerint nehéz autóval kezdte meg a versenyt, nem jött be, és csak az ötödik helyről rajtolhatott, majd igen sok időt vesztett Trulli mögött, míg meg nem előzte az olaszt. A Villeneuve balesete miatt pályára küldött biztonsági autónak köszönhetően ugyan közel került az élmezőnyhöz, esélye sem volt befogni Alonsót, ám Raikkönent az utolsó előtti körben megelőzte, mikor a finn hatalmasat hibázott a visszafordítóban. Fisichella a korai rajt miatt kapott büntetése után a negyedik, míg Massa az ötödik lett. A brazil pilóta tehát jól választott, hogy egy kiállásra rendezkedett be.

Alonso zsinórban negyedik futamgyőzelmével huszonöt pontra növelte előnyét Schumacherrel szemben, míg a Renault 34 ponttal elhúzott a Ferraritól a konstruktőrök versenyében. Ekkor úgy tűnt, a bajnokság eldőlt, ám még csak ekkor jött a szezon második fele...

A flexibilis szárnyak körüli vita ismét előjött, most a BMW Sauber istálló hátsó szárnyai kerültek górcső alá, ugyanis a Honda birtokába jutottak olyan felvételek, melyek rávilágítottak arra, hogy a hátsó szárnyat alkotó két párhuzamos elem közti távolság a sebesség függvényében változik a BMW-ken, mely egyértelmű jele annak, hogy az elemek hajlékonyak. A német-svájci csapat azonban az Amerikai Nagydíjon is az említett szárnyakkal versenyzett, majd azt követően a FIA felszólítására változtattak a topológián. A FIA később távtartók felszerelésére szólította fel a csapatokat.

Amerikai Nagydíj, Indianapolis - Magára talált a Ferrari

A két Ferrari
Forrás: Ferrari S.p.A.

Egy hét telt csak el a Kanadai Nagydíj óta, de a Ferrari és a Bridgestone hihetetlenül megerősödött. Senki sem számított arra, hogy az olaszok visszavágnak, de a hétvégén nyújtott teljesítményük magáért beszélt.

Schumacher és Massa az első sorban várták a rajtot. Michael több mind egy teljes másodperccel volt gyorsabb a harmadik helyen tanyázó Fisichellánál, míg legnagyobb riválisa, a szemmel láthatóan is problémákkal küszködő Fernando Alonso csak az ötödik pozíciót foglalhatta el a rajtrácson.

Alonso fantasztikusan rajtolt, kis híján megelőzte Schumachert az első kanyarban, ám azt követően a Ferrarik más sebességi fokozatba kapcsoltak, és látótávolságon kívül kerültek a többiekhez képest. Massa vezetett, Schumacher a nyomában autózott, míg nem kellett eltelnie sok időnek, és a jóval gyorsabb Fisichella elment csapattársa mellett, aki így visszaesett a negyedik helyre. A Renault spanyolját ezt követően célba vették a Toyota versenyzői, akik mindketten elmentek a világbajnok mellett. Alonso csak azért tudta megkaparintani az ötödik helyet, mert Ralf Schumacher autója meghibásodása miatt idő előtt feladta a küzdelmet.

A két Ferrari az utolsó kiállás alkalmával helyet cserélt. Schumacher az Amerikai Nagydíjon aratott győzelmével tizenkilenc pontra csökkentette hátrányát Fernandóval szemben. A Renault számára sovány vigasz volt, hogy Fisichella harmadik helyével felállhatott a dobogóra. A Michelines csapatok relatíve gyenge teljesítménye talán annak volt betudható, hogy a 2005-ös fiaskó után a francia beszállító túlságosan konzervatív stratégiát dolgozott ki a hétvégére.

A verseny egyébként egy igen látványos tömegbalesettel vette kezdetét. Montoya nekihajtott csapattársának a második kanyarban, melynek következtében Heidfeld BMW típusú versenygépe a levegőbe emelkedett, amit követően Speed és Button is egymásnak hajtott. Bár nem ez volt a közvetlen oka, vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy Montoya többet már nem ült vissza Forma-1-es autóba, ugyanis a futamot követően hivatalosan is bejelentette, a jövő évet az amerikai NASCAR sorozatban folytatja, és azonnali hatállyal elhagyja a McLarent - melynek vezetőségével már tavalyi "teniszbalesete" után megromlott a viszonya.

Francia Nagydíj, Magny-Cours - A Ferrari megkezdte a nyomulást

Schumacher mögött Alonso
Forrás: EPA

A Renault és a Michelin mindent megtett annak érdekében, hogy hazai pályán visszavágjon a Ferrarinak, ám tervük kútba esett, ugyanis Schumacher magabiztosan nyert Magny-Cours-ban, ezzel tovább csökkentve hátrányát Alonsóval szemben a világbajnoki pontversenyben.

Azt követően, hogy a Renault rájött, Schumachert nem lehet befogni, a vezetőség arra koncentrált, hogy Massa elé kerüljön Alonso. Remek taktikai húzással a spanyol versenyző eredetileg tervezett három kiállásos stratégiáját kettőre változtatták, mely lehetővé tette számára, hogy Massa harmadik kiállása után átvegye a braziltól a második helyet. Alonso a futam végén mutatott sebessége azt bizonyította, hogy a Michelin nincs rossz formában, azonban a Toyota teljesítménye láttán egyértelmű volt, hogy továbbra is a Bridgestone-nál van az előny.

Bár a hétvége elején mindenki Montoya távozásáról beszélt, idővel a figyelem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a nagyvállalatok közti párbeszédre irányult, akik minden eddiginél nyíltabban beszéltek a jövőbeli motorszabályok megváltoztatásáról.

Érdemes említést tenni arról is, hogy a McLaren spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa lépett Montoya megüresedő helyére, aki első versenyén azonnal a két pontot érő hetedik helyen futott célba.

A BMW Sauber versenyistálló eközben egy új szárnyelemmel szerelte fel versenygépeit, méghozzá az ikertoronyként elnevezett orrkúpon található függőleges légterelőkkel, melyek használatát a verseny után biztonsági okokból végleg betiltott a szövetség.

Német Nagydíj, Hockenheim - A lengéscsillapítóké a főszerep

Schumacher mögött Massa
Forrás: EPA

A hétvége amilyen fergetegesen sikerült Schumacher, annyira balul sült el Alonso számára. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken szokásos mérlegelését végezte, mikor szabálytalannak minősítette a Renault által kifejlesztett és a csapatok többsége által 2005 vége óta előszeretettel alkalmazott ellensúlyos lengéscsillapító rendszert.

Az időzítés nem is jöhetett volna rosszabbkor a Renault-nak, hiszen a Német Nagydíj után egy háromhetes tesztmentes időszak következett, és szakértők szerint a rendszer körönként három-négy tizedmásodpercet is hozott a franciák számára. Talán az eszköz elvesztése miatt, de Alonso csak a hetedik helyre kvalifikálta magát, és végül az ötödik pozícióban végzett, miközben Schumacher Massa előtt megnyerte pályafutása utolsó hazai versenyét.

A Ferrari számára az egyedüli szépséghiba mindössze az volt, hogy Raikkönen szerezte meg a pole pozíciót, ám a finn csak azért tudott ez első rajtkockába kerülni, mert a töltőberendezés meghibásodása miatt csak tíz körre elegendő üzemanyagot kapott az időmérő utolsó etapja előtt. Mindezek ellenére Raikkönen fantasztikusan teljesített, és a hidraulikus rendszer meghibásodására fittyet hányva a harmadik helyen végzett, miután tíz körrel a futam vége előtt megelőzte Buttont.

Webber két kiállásos stratégiájával kis híján felkerült a dobogóra, ám egy késői meghibásodás miatt ismét feladni kényszerült a küzdelmet a Williams-szel. Alonso fájdalmát az enyhítette, hogy Trulli és Barrichello is kiesett előle, így végül az ötödik helyen végzett.

Villeneuve a BMW-t keményen falnak csapta, ám akkor még nem lehetett sejteni, hogy a Német Nagydíj lesz a kanadai világbajnok utolsó versenye a Forma-1-ben. A német-svájci csapat vezetősége ugyanis a következő héten megerősítette, Villeneuve egészségi állapota miatt (később kiderült nem csak ezért) nem tudja vállalni a Magyar Nagydíjon való szereplést, így helyét a lengyel tesztpilóta, Robert Kubica veszi majd át, akiről akkor még csak sejteni lehetett, hogy irtózatosan nagy tehetség.

 

Az oldal jelenleg átalakítás alatt áll... ezért bocsi hogy nincs fent rajta semmi értelmes... de igyekszem felrakni azokat amiket elterveztem...

Üdv: Nevi      2009.01.16.

 
Ha vmit szeretnél írni azt itt is megteheted :) de írhacc a vendégkönyvbe is :) Hajrá :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 

 
Milyen az új Design?

Jobb mint volt
Régit nem láttam de ez jó
Rosszabb mint volt
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 

 
 
Mit gondolsz a tetoválásról?

Nagyon jó
Elmegy
Hülyeség
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 

 
Tetszik a tetoválás?

Igen, de nem akarok
Igen, és majd akarok
Igen, és van is
Igen, van is és még akarok is
Nem
Már nem, de sajnos van
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 

 
 
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van vissza SZILVESZTERIG!!! :)
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!