Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

 


 

 

 
 

 
Hol van/Hova szeretnél tetoválást?

Kar-kézfej
Nyak-tarkó
Hát
Has
Derék-csípő
Comb-láb-lábfej
Intim hely
...más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 
 

 
Melyik tetoválás tetszik?

Lemosható (Henna)
Nonfiguratív
Fekete-fehér minta (állat, tárgy...stb)
Színes minta (állat, tárgy...stb)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 

 
 
Indulás: 2006-03-12
 

~Hírek~

~Hírek~ : Forma 1

Forma 1

Nevice  2006.11.16. 18:07

(2) Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt

Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt



Bahreini Nagydíj, Manama - Alonso és Schumi egymásra talált

A bahreini befutó
Forrás: EPA

Az új időmérő szisztéma Bahreinben egyből meg is kavarta a kártyákat. Mert az utolsó etapban nem elég gyorsnak lenni, jól is kell taktikázni. A versenyző ugyanis nem futhat a legjobb idejénél 110 százalékkal rosszabb kört. Schumacher simán megszerezte a rajtelsőséget, és ezzel beállította Ayrton Senna 65 pole pozíciós rekordját. Újdonsült csapattársa, Felipe Massa nem hozott szégyent a vörös zubbonyra, minimális, 0,047 másodperces hátránnyal lett második Schumi mögött. Az év első botránya nem váratott magára sokáig. Kiderült ugyanis, hogy a Ferrarik hátsó szárnya rugalmas. Ezt pedig tiltja a szabály, mivel kimeríti a mozgó aerodinamikai alkatrész foglámát és ez jogtalan előnyt jelent a többiekkel szemben. A FIA azonnal vizsgálatot indított, és szabályosnak ítélte meg a Ferrari hátsó szárnyait, ám ezzel az ügy még koránt sem volt lezárva.

Az új edzés szisztéma miatti taktikázás izgalmas versenyt hozott. Fernando az időmérőn csupán egy garnitúra gumit használt el, és ez volt a győzelem egyik pillére. A futamra így a Renault-s fenegyereknek nemcsak vadiúj abroncsa maradt, hanem a több megtett körnek köszönhetően több üzemanyagot vehetett fel, mint riválisai. (Ráadásul Schumi egyik edzésköre kívül esett a 110 százalékos időn, így még kevesebbet tankolhatott.) Alonsónak már csak egy dologra kellett ügyelnie, Michael ne lógjon meg nagyon tőle. Pedig az elején Felipe Massa mindent megtett, hogy csapattársát ne érje utol a spanyol matador, hősiesen védte a második pozíciót, aztán elfékezte magát, megpördült és Alonso huss, máris elment mellette. Innentől kezdve Alonso csak arra ügyelt, hogy Schumi közelében maradjon. Az első etapban négy körrel tovább tudott kint maradni, mint a német, de ekkor még Schumacher maradt az élen. A második boxolás után aztán Alonso ugyanakkor lőtt ki a depóból, mint amikor Schumacher átsüvített a célegyenesen. Egyszerre értek az első kanyarba. Alonso volt belül, ami tulajdonképpen el is döntötte a versenyt. Fernando Alonso regnáló világbajnokként megnyerte az évadnyitó futamot, Schumi pedig 1,2 másodperces hátránnyal második lett. A verseny hőse azonban Kimi Räikkönen volt, aki átmentette előző évi pechszériáját 2006-ra is. Az időmérő elején ugyanis eltört a McLaren jobb hátsó felfüggesztése így Kimi a jól megszokott utolsó helyről vághatott neki a versenynek. A finn végül az egy kiállásos taktikának köszönhetően felért a dobogó harmadik fokára. Említést kell még tenni a Williams istálló újdonsült versenyzőjéről, a GP2-es géposztály tavalyi világbajnokáról, Nico Rosbergről, aki élete első Forma-1-es versenyén egy korai balesetnek köszönhetően a mezőny végére csúszott vissza, ám fantasztikus teljesítményének, és a Coswort V8-as motor kezdeti hatalmas erejének köszönhetően végül a két pontot érő hetedik helyne futott célba.

Maláj Nagydíj, Szepang - Botrány a második versenyen

Giancarlo Fisichella / Renault
Forrás: EPA

Oly sok balszerencsés versenyt követően, Giancarlo Fisichella mellé állt a szerencse, aki a 2005-ös szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta első alkalommal állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára Szepangban. A Renault történelme második, és az 1982-es Francia Nagydíj óta az első kettős győzelmét aratta Malajziában, ahol Giancarlo mögött csapattársa, Fernando Alonso futott be, akit a Hondás Jenson Button követett a harmadik helyen.

A flexibilis szárnyak körüli mizéria a szezon második versenyén tovább folytatódott. Mindenki a Ferrari garázsa környékén ólálkodott, hátha észrevesz valami turpisságot. Ugyan a szezonnyitón még a hátsó, Malajziában már az első vezetőszárnyra terelődött a figyelem. Előkerült ugyanis egy fedélzeti kamerás felvétel, mely egyértelművé tette, hogy a Ferrari első vezetőszárnyának felső eleme bizonyos sebességek felett meghajlik, és más szöget vesz fel, hogy az autó tökéletesen feküdjön a kanyarokban, illetve minél kisebb légellenállással rendelkezzen az egyenesekben.

A maranellói gárda úgy játszotta ki a szabályokat, hogy a szárny nem ott volt flexibilis, ahol mérték. Az ellenfelek - élén a Renault-val - azonnal rohantak a versenyigazgatósághoz, aki még a verseny előtt kivizsgálta a kérdéses alkatrészt. Kiderült, hogy azon a ponton, ahol mérni kell, merev a szárny. Így végül a bírák engedélyezték a két Ferrari indulását a szezonnyitó futamon, persze ezzel az ügy még korántsem volt lezárva. Bár a riválisok óvni szerettek volna, a FIA végül lebeszélte őket, mondván a következő versenytől betiltják az olaszok által használt elrendezést.

Fisichella győzelmi esélyei már az időmérő edzésen jócskán megnőttek, mikor Fernando autójába a töltőberendezés meghibásodása miatt a tervezettnél jóval több üzemanyag került, így a spanyolnak az utolsó etapot mindenkinél nehezebb autóval kellett megkezdenie, melynek tudatában nem volt meglepő, hogy csak a nyolcadik helyre került. Alonso azonban fittyet hányva erre, a rajtnál kilőtt és az első kör végén már a harmadik pozícióban autózott, majd hosszabb első etapjának köszönhetően megelőzte Buttont.

A szezon második futamán a Ferrari komoly nehézségek elé nézett, ugyanis Massa és Schumacher autójában is motort kellett cserélni, így már a verseny előtt tudták, hátrányból kell megkezdeniük a szepangi megmérettetést. Az olaszok versenyzői éppen ezért boldogok voltak, hogy pontokat tudtak szerezni. Eközben a McLaren továbbra is küszködött, Raikkönen már az első körben búcsúzott egy kisebb ütközés következtében, míg Montoya a rossz gumiválasztást okolta negyedik helyéért.

A szezonnyitón nyújtott remek teljesítményét követően a Williams istállónak minden esélye megvolt arra, hogy felállhasson a dobogóra. Rosberg és Webber a harmadik, illetve a negyedik helyre kvalifikálták magukat, ám a motor és a hidraulikus rendszer meghibásodása miatt már az első etapban feladták a küzdelmet.

Ausztrál Nagydíj, Melbourne - Alonso a favorit

Ausztrál Nagydíj, dobogó
Forrás: EPA

Bár a Technikai Munkacsoport (TWG) hivatalosan nem lépett fel a vitatott szárnyak ügyében, informális levelet küldött a McLaren, a BMW-Sauber, illetve a Ferrari versenyistállóknak, melyben javaslatot tett nekik szárnyaik módosítására. A három csapat kivétel nélkül átdolgozta szárnyprofiljait, hogy véget vessenek az elmondásuk szerint alaptalan vádaskodásoknak.

Az első három tengerentúli verseny utolsó állomásán az időjárás komoly kalamajkát okozott az időmérő edzésen, így több élversenyző - köztük a Ferrari duója - sem jutott be az utolsó körbe. Button szerezte meg a pole pozíciót a Renault pilótapárosa, Fisichella és Alonso előtt, míg Schumacher és Massa csak a tizenegyedik, illetve a tizenhatodik helyen végeztek. A verseny folyamán három alkalommal is pályára gördült a biztonsági autó, mely jócskán megkavarta a kártyákat, azonban Alonso senkitől sem zavartatva megszerezte idei második győzelmét, miközben a Ferrari egyetlen pontot sem szerzett. Massa már a második körben eldobta autóját, Schumacher pedig a verseny felénél járva a célegyenesre ráfordítóban csapta a palánknak a 248 F1-es modellt. A Renault Fisichella révén plusz négy pontot szerzett, így tovább növelte előnyét a Ferrarival szemben. Az olasz versenyző az utolsó métereken előzte meg a mindvégig harmadik pozícióban futó Buttont, akinek erőforrása hatalmas lángnyelveket eregetve az utolsó kanyarban füstölt el.

A McLaren úgy tűnt magára talált, Raikkönen szinte vesztett helyzetből feltámadt, új orrkúppal két másodpercre került Alonsótól, ám a finn pilótának már nem volt elég ideje befogni spanyol kolégáját, így meg kellett elégednie a második hellyel, míg a Toyota a kezdeti nehézségek után, a Bridgestone új - hűvösben is remekül teljesítő - abroncsainak köszönhetően Ralf Schumacher révén felállhatott a dobogó legalacsonyabb fokára. A másik McLarent terelgető Juan Pablo Montoya ugyanott dobta el autóját, ahol korábban Schumacher, majd a pálya szélére leparkolva feladta a küzdelmet.

Alonso és a Renault tovább növelte előnyét a pilóták-, illetve a konstruktőrök versenyében, mielőtt egy háromhetes szünetet követően Európába vette útját a száguldó cirkusz.

San Marinoi Nagydíj, Imola - Schumacher visszavágott Alonsónak

Schumacher Alonso előtt
Forrás: EPA

Az Európai futamok nyitóállomásán Imolában a Ferrari hazai közönsége előtt brillírozott. Az időmérő edzést Schumacher megnyerte, míg Massa is a Renault pilótái előtt végzett, akik csak az ötödik (Alonso), illetve a tizenegyedik pozícióban (Fisichella) foglalhattak helyet. A futam hatalmas izgalmakat hozott. Schumacher és Alonso lemásolták a tavalyi versenyt. Az utolsó húsz körben a két rivális közvetlen egymás nyomában autózott, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka minduntalan visszaverte Alonso támadásait, így a sorrend a végéig nem változott. Massa a negyedik lett, míg Fisichella az egy pontot érő nyolcadik helyen futott célba. A Ferrari és Schumacher megkezdték a felzárkózást.

Az aerodinamikai újítások, és a Bridgestone egyre jobb abroncsai meghozták a várt sikert, és Schumacher megszerezte pályafutása hatvanhatodik rajtelsőségét a Honda duója, Jenson Button és Rubens Barrichello előtt - aki az idei évben először tudta felvenni a versenyt csapattársával.

Alonso hosszabb első etapjának köszönhetően a hamar felugrott a második helyre, ám így is majd tizenöt másodperc volt közte és az élen tanyázó Schumacher között. Azonban ahogy a Bridgestone kezdett szemcsésedni, Schumacher úgy lassult, ami lehetőséget adott a Renault versenyzőjének a folyamatos felzárkózásra. Az utolsó húsz kör szinte teljesen úgy alakult, ahogy 2005-ben, csak a sorrend volt fordított. Bár Alonso próbálkozott, Michael sorra verte vissza támadásait, így a Ferrari 2004 óta megszerezte első "igazi" győzelmét.

Montoya bejött Massa és Raikkönen elé a harmadik helyre, mely szintén bizonyította, a McLaren megkezdte a felzárkózást. A verseny nem csak az élen zajló küzdelem miatt marad emlékezetes, Button boxkiállására is sokáig emlékezni fogunk. A brit versenyzőt sajnálatos módon túlságosan korán engedte el a nyalókás ember, még miközben a töltőcső autóján volt. Jenson kilőtt, magával rántva a tankberendezést, melynek feje az autóban marad. Csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj, bár a Honda esélyei a dobogóra végleg elszálltak.

Európa Nagydíj, Nürburgring - Schumacher elkapta a fonalat

A biztonsági autó vezeti a sort
Forrás: EPA

Már a pénteki edzéseken is bebizonyosodott, a Ferrari nem véletlen nyerte meg a San Marinoi Nagydíjat. Schumacher az egyre erősödő Bridgestone-nak köszönhetően fantasztikusan ment a pénteki edzéseken, ám mégis Alonso volt az, aki a pole pozíciónak örülhetett.

Schumacher azonban nehezebb autóval vágott neki a versenynek, így az első etapja végén futott gyorsköreivel átvette Alonsótól a vezetést. Ekkor merült fel az idei évben először, hogy a Bridgestone megelőzte a Michelint. Alonso az utolsó körökben sem lehetett nyugodt, hiszen Massa és Raikkönen egyre közelebb kerültek hozzá, ám a spanyol végül meg tudta tartani második pozícióját.

A Ferrari brazil versenyzője először tudta felvenni a versenyt a hétvége folyamán márkatársával, így joggal örülhetett első dobogós helyének. Fisichella a hatodik pozícióban végzett a másik Renault-val, miután csak a tizenharmadik helyről rajtolhatott. Az olasz versenyző szombaton még komoly szócsatát vívott Villeneuve-vel, amiért blokkolta őt az időmérő edzésen, ám a futam után örült pontszerző helyének.

Spanyol Nagydíj, Barcelona - Alonso hazai pályán brillírozott

Alonso a boxban
Forrás: EPA

Azt követően, hogy Schumacher tizenhárom pontra csökkentette lemaradását, és a Ferrari egyre nagyobb nyomást gyakorolt a Renault-ra, a hazai közönség Alonsótól várta a csodát, aki megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét Barcelonában, mellyel megtörte az átkot, és elsőként állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára hazai pilótaként a Spanyol Nagydíjon.

Már az időmérő edzésen sejteni lehetett, a Renault minden eddiginél jobban felkészült a versenyre. Alonso és Fisichella voltak a leggyorsabbak, így ők indulhattak az első sorból a Spanyol Nagydíjon. Fernando már a futam első szakaszában elhúzott a követő bolytól, és senkitől sem zavartatva rótta a legjobb köröket. Ugyan Schumacher hat körrel tovább kint tudott maradni első etapján, és meg tudta előzni az időközben a fűre kilátogató Fisichellát, Alonso befoghatatlannak bizonyult számára. Ugyan a Ferrari az adatokat tekintve gyorsabb volt a Renault-nál, Alonso olyan komoly előnyre tett szert a futam elején, hogy azt már képtelenség volt behoznia Schumachernek. Fisichella és Massa a harmadik, illetve a negyedik helyen végeztek, míg a 2005-ös győztes Raikkönen majd egy teljes perccel lemaradva az ötödik pozícióban landolt, pedig csak a kilencedik helytől várhatta a rajtot.

 

Az oldal jelenleg átalakítás alatt áll... ezért bocsi hogy nincs fent rajta semmi értelmes... de igyekszem felrakni azokat amiket elterveztem...

Üdv: Nevi      2009.01.16.

 
Ha vmit szeretnél írni azt itt is megteheted :) de írhacc a vendégkönyvbe is :) Hajrá :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 

 
Milyen az új Design?

Jobb mint volt
Régit nem láttam de ez jó
Rosszabb mint volt
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 

 
 
Mit gondolsz a tetoválásról?

Nagyon jó
Elmegy
Hülyeség
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 

 
Tetszik a tetoválás?

Igen, de nem akarok
Igen, és majd akarok
Igen, és van is
Igen, van is és még akarok is
Nem
Már nem, de sajnos van
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
 
 

 
 
Csak hónap, nap, óra, perc, és másodperc van vissza SZILVESZTERIG!!! :)
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!