Bahreini Nagydj, Manama - Alonso s Schumi egymsra tallt
 |
A bahreini befut |
Forrs: EPA |
Az j idmr szisztma Bahreinben egybl meg is kavarta a krtykat. Mert az utols etapban nem elg gyorsnak lenni, jl is kell taktikzni. A versenyz ugyanis nem futhat a legjobb idejnl 110 szzalkkal rosszabb krt. Schumacher simn megszerezte a rajtelssget, s ezzel belltotta Ayrton Senna 65 pole pozcis rekordjt. jdonslt csapattrsa, Felipe Massa nem hozott szgyent a vrs zubbonyra, minimlis, 0,047 msodperces htrnnyal lett msodik Schumi mgtt. Az v els botrnya nem vratott magra sokig. Kiderlt ugyanis, hogy a Ferrarik hts szrnya rugalmas. Ezt pedig tiltja a szably, mivel kimerti a mozg aerodinamikai alkatrsz foglmt s ez jogtalan elnyt jelent a tbbiekkel szemben. A FIA azonnal vizsglatot indtott, s szablyosnak tlte meg a Ferrari hts szrnyait, m ezzel az gy mg kornt sem volt lezrva.
Az j edzs szisztma miatti taktikzs izgalmas versenyt hozott. Fernando az idmrn csupn egy garnitra gumit hasznlt el, s ez volt a gyzelem egyik pillre. A futamra gy a Renault-s fenegyereknek nemcsak vadij abroncsa maradt, hanem a tbb megtett krnek ksznheten tbb zemanyagot vehetett fel, mint rivlisai. (Radsul Schumi egyik edzskre kvl esett a 110 szzalkos idn, gy mg kevesebbet tankolhatott.) Alonsnak mr csak egy dologra kellett gyelnie, Michael ne lgjon meg nagyon tle. Pedig az elejn Felipe Massa mindent megtett, hogy csapattrst ne rje utol a spanyol matador, hsiesen vdte a msodik pozcit, aztn elfkezte magt, megprdlt s Alonso huss, mris elment mellette. Innentl kezdve Alonso csak arra gyelt, hogy Schumi kzelben maradjon. Az els etapban ngy krrel tovbb tudott kint maradni, mint a nmet, de ekkor mg Schumacher maradt az len. A msodik boxols utn aztn Alonso ugyanakkor ltt ki a depbl, mint amikor Schumacher tsvtett a clegyenesen. Egyszerre rtek az els kanyarba. Alonso volt bell, ami tulajdonkppen el is dnttte a versenyt. Fernando Alonso regnl vilgbajnokknt megnyerte az vadnyit futamot, Schumi pedig 1,2 msodperces htrnnyal msodik lett. A verseny hse azonban Kimi Rikknen volt, aki tmentette elz vi pechszrijt 2006-ra is. Az idmr elejn ugyanis eltrt a McLaren jobb hts felfggesztse gy Kimi a jl megszokott utols helyrl vghatott neki a versenynek. A finn vgl az egy killsos taktiknak ksznheten felrt a dobog harmadik fokra. Emltst kell mg tenni a Williams istll jdonslt versenyzjrl, a GP2-es gposztly tavalyi vilgbajnokrl, Nico Rosbergrl, aki lete els Forma-1-es versenyn egy korai balesetnek ksznheten a mezny vgre csszott vissza, m fantasztikus teljestmnynek, s a Coswort V8-as motor kezdeti hatalmas erejnek ksznheten vgl a kt pontot r hetedik helyne futott clba.
Malj Nagydj, Szepang - Botrny a msodik versenyen
 |
Giancarlo Fisichella / Renault |
Forrs: EPA |
Oly sok balszerencss versenyt kveten, Giancarlo Fisichella mell llt a szerencse, aki a 2005-s szezonnyit Ausztrl Nagydj ta els alkalommal llhatott fel a dobog legmagasabb fokra Szepangban. A Renault trtnelme msodik, s az 1982-es Francia Nagydj ta az els ketts gyzelmt aratta Malajziban, ahol Giancarlo mgtt csapattrsa, Fernando Alonso futott be, akit a Honds Jenson Button kvetett a harmadik helyen.
A flexibilis szrnyak krli mizria a szezon msodik versenyn tovbb folytatdott. Mindenki a Ferrari garzsa krnykn llkodott, htha szrevesz valami turpissgot. Ugyan a szezonnyitn mg a hts, Malajziban mr az els vezetszrnyra tereldtt a figyelem. Elkerlt ugyanis egy fedlzeti kamers felvtel, mely egyrtelmv tette, hogy a Ferrari els vezetszrnynak fels eleme bizonyos sebessgek felett meghajlik, s ms szget vesz fel, hogy az aut tkletesen fekdjn a kanyarokban, illetve minl kisebb lgellenllssal rendelkezzen az egyenesekben.
A maranelli grda gy jtszotta ki a szablyokat, hogy a szrny nem ott volt flexibilis, ahol mrtk. Az ellenfelek - ln a Renault-val - azonnal rohantak a versenyigazgatsghoz, aki mg a verseny eltt kivizsglta a krdses alkatrszt. Kiderlt, hogy azon a ponton, ahol mrni kell, merev a szrny. gy vgl a brk engedlyeztk a kt Ferrari indulst a szezonnyit futamon, persze ezzel az gy mg korntsem volt lezrva. Br a rivlisok vni szerettek volna, a FIA vgl lebeszlte ket, mondvn a kvetkez versenytl betiltjk az olaszok ltal hasznlt elrendezst.
Fisichella gyzelmi eslyei mr az idmr edzsen jcskn megnttek, mikor Fernando autjba a tltberendezs meghibsodsa miatt a tervezettnl jval tbb zemanyag kerlt, gy a spanyolnak az utols etapot mindenkinl nehezebb autval kellett megkezdenie, melynek tudatban nem volt meglep, hogy csak a nyolcadik helyre kerlt. Alonso azonban fittyet hnyva erre, a rajtnl kiltt s az els kr vgn mr a harmadik pozciban autzott, majd hosszabb els etapjnak ksznheten megelzte Buttont.
A szezon msodik futamn a Ferrari komoly nehzsgek el nzett, ugyanis Massa s Schumacher autjban is motort kellett cserlni, gy mr a verseny eltt tudtk, htrnybl kell megkezdenik a szepangi megmrettetst. Az olaszok versenyzi ppen ezrt boldogok voltak, hogy pontokat tudtak szerezni. Ekzben a McLaren tovbbra is kszkdtt, Raikknen mr az els krben bcszott egy kisebb tkzs kvetkeztben, mg Montoya a rossz gumivlasztst okolta negyedik helyrt.
A szezonnyitn nyjtott remek teljestmnyt kveten a Williams istllnak minden eslye megvolt arra, hogy felllhasson a dobogra. Rosberg s Webber a harmadik, illetve a negyedik helyre kvalifikltk magukat, m a motor s a hidraulikus rendszer meghibsodsa miatt mr az els etapban feladtk a kzdelmet.
Ausztrl Nagydj, Melbourne - Alonso a favorit
 |
Ausztrl Nagydj, dobog |
Forrs: EPA |
Br a Technikai Munkacsoport (TWG) hivatalosan nem lpett fel a vitatott szrnyak gyben, informlis levelet kldtt a McLaren, a BMW-Sauber, illetve a Ferrari versenyistllknak, melyben javaslatot tett nekik szrnyaik mdostsra. A hrom csapat kivtel nlkl tdolgozta szrnyprofiljait, hogy vget vessenek az elmondsuk szerint alaptalan vdaskodsoknak.
Az els hrom tengerentli verseny utols llomsn az idjrs komoly kalamajkt okozott az idmr edzsen, gy tbb lversenyz - kztk a Ferrari duja - sem jutott be az utols krbe. Button szerezte meg a pole pozcit a Renault piltaprosa, Fisichella s Alonso eltt, mg Schumacher s Massa csak a tizenegyedik, illetve a tizenhatodik helyen vgeztek. A verseny folyamn hrom alkalommal is plyra grdlt a biztonsgi aut, mely jcskn megkavarta a krtykat, azonban Alonso senkitl sem zavartatva megszerezte idei msodik gyzelmt, mikzben a Ferrari egyetlen pontot sem szerzett. Massa mr a msodik krben eldobta autjt, Schumacher pedig a verseny felnl jrva a clegyenesre rfordtban csapta a palnknak a 248 F1-es modellt. A Renault Fisichella rvn plusz ngy pontot szerzett, gy tovbb nvelte elnyt a Ferrarival szemben. Az olasz versenyz az utols mtereken elzte meg a mindvgig harmadik pozciban fut Buttont, akinek erforrsa hatalmas lngnyelveket eregetve az utols kanyarban fstlt el.
A McLaren gy tnt magra tallt, Raikknen szinte vesztett helyzetbl feltmadt, j orrkppal kt msodpercre kerlt Alonstl, m a finn piltnak mr nem volt elg ideje befogni spanyol kolgjt, gy meg kellett elgednie a msodik hellyel, mg a Toyota a kezdeti nehzsgek utn, a Bridgestone j - hvsben is remekl teljest - abroncsainak ksznheten Ralf Schumacher rvn felllhatott a dobog legalacsonyabb fokra. A msik McLarent terelget Juan Pablo Montoya ugyanott dobta el autjt, ahol korbban Schumacher, majd a plya szlre leparkolva feladta a kzdelmet.
Alonso s a Renault tovbb nvelte elnyt a piltk-, illetve a konstruktrk versenyben, mieltt egy hromhetes sznetet kveten Eurpba vette tjt a szguld cirkusz.
San Marinoi Nagydj, Imola - Schumacher visszavgott Alonsnak
 |
Schumacher Alonso eltt |
Forrs: EPA |
Az Eurpai futamok nyitllomsn Imolban a Ferrari hazai kznsge eltt brillrozott. Az idmr edzst Schumacher megnyerte, mg Massa is a Renault pilti eltt vgzett, akik csak az tdik (Alonso), illetve a tizenegyedik pozciban (Fisichella) foglalhattak helyet. A futam hatalmas izgalmakat hozott. Schumacher s Alonso lemsoltk a tavalyi versenyt. Az utols hsz krben a kt rivlis kzvetlen egyms nyomban autzott, m a Ferrari htszeres vilgbajnoka minduntalan visszaverte Alonso tmadsait, gy a sorrend a vgig nem vltozott. Massa a negyedik lett, mg Fisichella az egy pontot r nyolcadik helyen futott clba. A Ferrari s Schumacher megkezdtk a felzrkzst.
Az aerodinamikai jtsok, s a Bridgestone egyre jobb abroncsai meghoztk a vrt sikert, s Schumacher megszerezte plyafutsa hatvanhatodik rajtelssgt a Honda duja, Jenson Button s Rubens Barrichello eltt - aki az idei vben elszr tudta felvenni a versenyt csapattrsval.
Alonso hosszabb els etapjnak ksznheten a hamar felugrott a msodik helyre, m gy is majd tizent msodperc volt kzte s az len tanyz Schumacher kztt. Azonban ahogy a Bridgestone kezdett szemcssedni, Schumacher gy lassult, ami lehetsget adott a Renault versenyzjnek a folyamatos felzrkzsra. Az utols hsz kr szinte teljesen gy alakult, ahogy 2005-ben, csak a sorrend volt fordtott. Br Alonso prblkozott, Michael sorra verte vissza tmadsait, gy a Ferrari 2004 ta megszerezte els "igazi" gyzelmt.
Montoya bejtt Massa s Raikknen el a harmadik helyre, mely szintn bizonytotta, a McLaren megkezdte a felzrkzst. A verseny nem csak az len zajl kzdelem miatt marad emlkezetes, Button boxkillsra is sokig emlkezni fogunk. A brit versenyzt sajnlatos mdon tlsgosan korn engedte el a nyalks ember, mg mikzben a tltcs autjn volt. Jenson kiltt, magval rntva a tankberendezst, melynek feje az autban marad. Csak a szerencsnek volt ksznhet, hogy nem trtnt nagyobb baj, br a Honda eslyei a dobogra vgleg elszlltak.
Eurpa Nagydj, Nrburgring - Schumacher elkapta a fonalat
 |
A biztonsgi aut vezeti a sort |
Forrs: EPA |
Mr a pnteki edzseken is bebizonyosodott, a Ferrari nem vletlen nyerte meg a San Marinoi Nagydjat. Schumacher az egyre ersd Bridgestone-nak ksznheten fantasztikusan ment a pnteki edzseken, m mgis Alonso volt az, aki a pole pozcinak rlhetett.
Schumacher azonban nehezebb autval vgott neki a versenynek, gy az els etapja vgn futott gyorskreivel tvette Alonstl a vezetst. Ekkor merlt fel az idei vben elszr, hogy a Bridgestone megelzte a Michelint. Alonso az utols krkben sem lehetett nyugodt, hiszen Massa s Raikknen egyre kzelebb kerltek hozz, m a spanyol vgl meg tudta tartani msodik pozcijt.
A Ferrari brazil versenyzje elszr tudta felvenni a versenyt a htvge folyamn mrkatrsval, gy joggal rlhetett els dobogs helynek. Fisichella a hatodik pozciban vgzett a msik Renault-val, miutn csak a tizenharmadik helyrl rajtolhatott. Az olasz versenyz szombaton mg komoly szcsatt vvott Villeneuve-vel, amirt blokkolta t az idmr edzsen, m a futam utn rlt pontszerz helynek.
Spanyol Nagydj, Barcelona - Alonso hazai plyn brillrozott
 |
Alonso a boxban |
Forrs: EPA |
Azt kveten, hogy Schumacher tizenhrom pontra cskkentette lemaradst, s a Ferrari egyre nagyobb nyomst gyakorolt a Renault-ra, a hazai kznsg Alonstl vrta a csodt, aki megszerezte plyafutsa els futamgyzelmt Barcelonban, mellyel megtrte az tkot, s elsknt llhatott fel a dobog legmagasabb fokra hazai piltaknt a Spanyol Nagydjon.
Mr az idmr edzsen sejteni lehetett, a Renault minden eddiginl jobban felkszlt a versenyre. Alonso s Fisichella voltak a leggyorsabbak, gy k indulhattak az els sorbl a Spanyol Nagydjon. Fernando mr a futam els szakaszban elhzott a kvet bolytl, s senkitl sem zavartatva rtta a legjobb krket. Ugyan Schumacher hat krrel tovbb kint tudott maradni els etapjn, s meg tudta elzni az idkzben a fre kiltogat Fisichellt, Alonso befoghatatlannak bizonyult szmra. Ugyan a Ferrari az adatokat tekintve gyorsabb volt a Renault-nl, Alonso olyan komoly elnyre tett szert a futam elejn, hogy azt mr kptelensg volt behoznia Schumachernek. Fisichella s Massa a harmadik, illetve a negyedik helyen vgeztek, mg a 2005-s gyztes Raikknen majd egy teljes perccel lemaradva az tdik pozciban landolt, pedig csak a kilencedik helytl vrhatta a rajtot. |